Thursday, October 22, 2009

Aku dan pengalaman hidup

Assalamualaikum dan salam sejahtera..

Nama di beri Nor Hidayah Bt Abdul Latiff.. asal kelahiran di kg Gong Kedak, Pasir Puteh Kelantan..
di Lahirkan oleh seoarang ibu yang bernama Petimah Bt Semail, pada 27 Ogos 1989 pada jam 6.30 petang... seorang bayi perempuan yang sangat comel dan baik masa tu k.. impian dari kecil ingin menjadi seorang doktor, namun kita hanya merancang, Tuhan yang menentukan.. dari bidang kedoktoran, minat ku berubah kepada bidang pendidikan yang memerlukan pengorbanan yang sangat besar untuk anak bangsa.. sekurang-kurangnya aku tetap akan mencurahkan bakti kepada anak bangsa sendiri.

walaupun aku kelihatan tidak lasak, namun "don't judge the book by it's cover", aku sangat sukakan aktiviti lasak.. sudah tentu bukan dari segi sukan.. aku suka mendaki gunung, antara yang aku da daiki adalah gunung Stong, Kuala Krai (2002) dan gunung Tebu, Besut (2003).. Aku juga pernah menerokai sebuah gua iaitu gua Ikan, Kuala krai (2005) dan penerokaan ku menemukan aku dengan sarang kelawar yang sangat banyak..selain itu, aku juga sangat menyukai pulau dan persekitarannya.. antara pulau yang menggamit memori aku bersama2 ahli pengakap adalah Pulau Perhentian.. kami bercamping di teluk KK, pulau perhentian (2002)...memang satu pengalaman yang tidak boleh dilupakan di mana di situ juga pengalaman pertama ku menaiki helikopter..

Aku harap, dalam aku menimba ilmu di UPSI, aku juga dapat menimba pengalaman yang tidak dapat dihitung nilainya dengan wang ringgit.. Setakat hari ini, di UPSI aku hanya ber camping di satu tempat sahaja iaitu Taman Negara di Pahang.. mempunyai banyak juga pengalaman yang menarik di sana.

No comments:

Post a Comment

gurlz chem

gurlz chem